Mutta meillähän on Fase ja iigee.

Ja niinhän se pitää ollakin. Facebook, instagram ja kaikenlaiset WhatsAppit ovat nykypäivää ja oikein loistavia kanavia asiakkaiden kontaktointiin.

Sosiaalisen median näkyvyys ja kaikki julkaisuihin ilmaantuvat tykkäyksethän maistuvat toki makealle, viestittely on helppoa ja niin on julkaisujen jakaminenkin.

SoMe:n rajat

Kaikkien hyvien puolien ja ominaisuuksien ohessa noilla palveluillahan on muutama pieni kompastuskivi omaan kotisivustoon verrattuna.

  • Yrityksesi sivu näyttää siltä miltä Facebook/Instagram sen haluaa näyttävän. Kyllä, voit vaihtaa kansi- ja profiilikuvan, vedellä paria määrättyä laatikkoa eri järjestykseen, lisätä “ota yhteyttä”-napin jne mutta siinäpä se sitten onkin. Niinkuin kaikilla muillakin.
  • Profiilisi palveluissa tavoittaa vain sen palvelun käyttäjät. Esimerkiksi Facebookin käyttäjämäärä Suomessa laski huhti-elokuu -välillä vuonna 2018 300 000 käyttäjällä*. Eikä siellä alunperinkään koko Suomi ole missään välissä ollutkaan. Maailmasta nyt puhumattakaan.
  • Facebook/Instagram voi koska tahansa evätä pääsysi** “omalle” profiilillesi. Tai poistaa sen. Pistää jäähylle.
  • Palvelu päättää kenelle profiiliasi näytetään ja milloin.
  • Omien tuotteiden ja palveluiden esittely jää melko ohueksi ja laimeaksi verrattuna siihen miten niitä voisit omilla kotisivuillasi tuoda esiin.

Omat kotisivut to the rescue!

  • Omissa kotisivuissasi taasen sinä ensinnäkin omistat ne sivut.
  • Ne ovat sinun sivusi, joten voit itse päättää miltä sivusto näyttää.
  • Tietenkin tavoitat myös kaikki internetiä käyttävät ihmiset, joita on noiden sosiaalisen median palveluiden ulkopuolellakin melkomoisen paljon.
  • Edelleen, koska se on sinun sivustosi, sinä kyllä pääset sinne ihan silloin kuin itse haluat.
  • Sivustosi näkyy kenelle tahansa, milloin tahansa.
  • Uusimmat artikkelisi, uutisesi, tuotteesi, tarjouksesi ja muut viestintäsi näkyvät juuri silloin kun sen julkaiset, juuri siinä järjestyksessä kuin sinä haluat.
  • Tilastointi on myös todella paljon kattavampaa, näyttäen kuka, mistä, milloin, millä ja mitä reittiä on sivustollesi saapunut. Melko verratonta erilaisten mainontatempausten, lehtijuttujen jne. vaikutuksen seuraamiseen. Ja niiden kehittämiseen.
  • Tietenkin tuottaessasi sisällön sivuillesi, se saadaan kyllä menemään Facebookiin automaattisesti.
  • Omat kotisivut on myös tietenkin Facebook -sivua helpompi liittää Googlen hakusanamainonnan piiriin.
  • Tuotteiden, palveluiden, verkkokaupan ja vaikka minkä esiin tuominen on mahdollista tehdä paljon kattavammin ja laajemmin. Asiakasystävällisemmin. Palvelevammin.

Listaahan voisi jatkaa vielä monen monella kohdalla, mutta ajatuksena oli lähinnä muistuttaa ajattelemaan myös sen sosiaalisen median laatikon ulkopuolelta.

Tilatessasi kotisivut yrityksellesi Alensiolta, saat kaupan päälle kosketuspinnan SoMettomaan maailmaan.

*Talouselämä
Helsingin Sanomat

**

Alensio - Ei käyttölupaa FB

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *